Афанасьева, 6. Unit 2. Step 2

Открыть всю книгу
Прочитай эти предложения и измени их по образцу.
1. The girls have dolls. — The girls’ dolls.
2. The dog has a ball. — The dog’s ball.
3. The children have toys. — The children’s toys.
4. The horse has a tail. — The horse’s tail.
5. The man has a room. — The man’s room.
6. The cat has a bed. — The cat’s bed.
7. The boys have bikes. — The boys’ bikes.
8. The doctors have cars. — The doctors’ cars.
9. The pupils have books. — The pupils’ books.
10. The student has pens. — The student’s pens.
Перепиши словосочетания из правой ко-лонки в том порядке, в каком даны их русские соответствия в левой колонке.
1) книги студентов
2) книги студента
3) портфели учеников
4) портфели ученика
5) собака моих сестер
6) собака моей сестры
7) машины докторов
8) машина доктора
Напиши несколько предложений о родственных отношениях в этой семье.
1. Emma is Ted’s wife.
2. Ted is Emma’s husband and the children’s father.
3. Rose and Polly are Ted and Emma’s children.
4. Polly is Rose’s sister.
5. Polly and Rose are sisters.
6. Ted and Emma are the children’s parents.
Открыть всю книгу