Афанасьева, Михеева, 5. Учебник. Step 13

Открыть всю книгу
А. Назови по-английски предметы, изображенные на картинках.
1 bag
2 book
3 fish
4 tree
5 fox
6 cup
7 dog
8 bed
Б. Задайте друг другу вопрос What is it? (Что это такое?). Глядя на картинки, ответьте на него.
1 What is it? — It is a bag.
2 What is it? — It is a book.
3 What is it? — It is a fish.
4 What is it? — It is a tree.
5 What is it? — It is a fox.
6 What is it? — It is a cup.
7 What is it? — It is a dog.
8 What is it? — It is a bed.
Прочитай эти предложения и назови номер соответствующей им картинки.
1 — It is a cup. It is a little green cup.
2 — It is a pig. It is a little black pig.
3 — It is a book. It is a little black book.
4 — It is a fox. It is a big red fox.
5 — It is a tree. It is a big green tree.
6 — It is a cat. It is a big red cat.
Посмотри на картинки и скажи, что думают о себе изображенные на них люди и животные.
1 I’m black.
2 I’m sad.
3 I’m happy.
4 I’m little.
5 I’m green.
6 I’m big.
7 I’m good.
Опиши людей и животных из задания 8.
1 It is black.
2 She is sad.
3 He is happy.
4 It is little.
5 It is green.
6 It is big.
7 He is good.
Перепиши предложения, заменяя выделенные собственные имена местоимениями.
1 I see Polly. She is fine. She is happy. She is good.
2 I see Nick. He is little. He is sad.
Открыть всю книгу