Афанасьева, Михеева, 5. Учебник. Step 26

Открыть всю книгу
Девочке no имени Emma нравятся некоторые из вещей, которые находятся рядом с ней, и те, которые находятся вдалеке. Скажи, что говорит Emma о своих вкусах.
I like this car and that dog.
I like this bike and that sheep.
I like this doll and that cake.
I like this star and that rose.
I like this cup and that mug.
Pete живет в Лондоне. У него большая семья. Но все его родственники разъехались в разные места. Тетушка Polly звонит ему. Она хочет знать, где их многочисленная родня. Разыграйте диалог между племянником и тетушкой, закончив вопросы и ответы.
1 — Where is Granny? — She is in Glasgow.
2 — Where is Dad? — He is in Leeds.
3 — Where is Mum? — She is in Moscow.
4 — Where are Sam and Sally? — They are in India.
5 — Where is Grandad? — He is in Boston.
6 — Where is Dolly? — She is in Italy.
7 — Where are you, Pete? — I am in London.
Посмотри на картинки и ответь на вопросы.
1 Are they dogs or are they cats? — They are cats.
2 Are they desks or are they beds? — They are beds.
3 Are they roses or are they tulips? – They are tulips.
4 Are they cups or are they mugs? — They are mugs.
Напиши недостающие числительные.
one two three four five six seven eight nine ten eleven twelve
Напиши предложения, вставив нужную форму глагола to be (am/is/are).
1 Fred and Bess are students. They are good students.
2 Rex is my dog. He is big and black.
3 Lizzy is a pupil. She is little.
4 I am a pupil, I am not a student.
5 We are not in the park.
6 Where are you?
Открыть всю книгу