Афанасьева, Михеева, 6. Book. Lesson 3

Открыть всю книгу
Декабрьским утром два чемодана, которые принадлежат Мистеру Уайту и Мистеру Блэку открылись в аэропорту и их вещи перемешались. Мистер Блэк собирается в Индию, а Мистер Уайт в Норвегию. Оба пассажира собираются отпраздновать рождество со своими семьями. Помогите им собрать свои вещи.
a) Составьте список вещей для каждого человека.
Mr White: the fur coat, the boots, the sweater, the skiing cap, the jeans, the scarf and the gloves.
Mr Black: the sunglasses, the T-shirt, the shoes, the shorts and the swimming trunks.
b) Объясните свой выбор.
The fur coat belongs to Mr White because it is very cold in Norway these days.
The boots belong to Mr White because there is a lot of snow in Norway.
The sweater belongs to Mr White because of the cold wind.
The skiing cap belongs to Mr White because it is the right time for skiing in Norway.
The jeans belong to Mr White because they are light and warm at the same time.
The scarf belongs to Mr White because he can catch a cold without it.
The gloves belong to Mr White because it’s hard to ski without them in Norway.
The sunglasses belong to Mr Black because there is a lot of sun in India.
The T-shirt belongs to Mr Black because it is too hot in India.
The shoes belong to Mr Black because of the heat.
The shorts belong to Mr Black because they are light summer shorts.
The swimming trunks belong to Mr Black because it is the right time for swimming in India.
Выберите правильную форму притяжательных прилагательных и местоимений и дополните предложения.
1) She gave me her phone number and I gave her mine.
2) They gave you their car and you gave them yours.
3) He gave them his documents and they gave him theirs.
4) We gave her our books and she gave us hers.
5) You gave us your games and we gave you ours.
6) I gave him my toys and he gave me his.
Сопоставьте эти русские и английские фразы.
1) 1 -10;
2) 2 – 7;
3) 3 – 2;
4) 4 – 8;
5) 5 — 9;
6) 6 – 3;
7) 7 – 4;
8) 8 – 1;
9) 9 – 5;
10) 10 — 6;
Переделайте предложения так, чтобы использовать страдательные конструкции.
1) The weather is forecast everyday.
2) Is English spoken all over the world?
3) The textbooks are brought to the lesson by everybody.
4) The rain wasn’t expected this week by us.
5) Cabbages aren’t grown in front of the house.
6) Books are always read by parents to their children at bedtime.
7) Animals are kept in cages by people. Isn’t it awful!
8) Lessons are never done by good pupils late at night.
Составьте список традиционных хобби в России. Сравните их со списком традиционных британских хобби. Какие по-вашему мнению наиболее наименее популярные хобби в обоих странах.
Russian hobbies: doing crosswords, walking, listening to music, taking photographs, playing computer games, reading, going to the cinema, playing football, playing table games (cards, chess, etc.), fishing, watching videos, making something and collecting something.
I think that both countries have the same hobbies. And I think that the most popular hobby is listening to music, while the least popular is taking photographs.
Моя собака Дюк
Мою собаку зовут Дюк, это длинношёрстная немецкая овчарка. Дюк самая большая собака на моей улице и каждый раз когда почтальон или кто-либо другой проходит мимо, он лает до одури и почти доводит их до сердечного приступа. Многие люди боятся идти ко мне домой потому, что он агрессивный. Но он замечательный пес, когда его лучше узнаешь. Он любит играть с мячами ис моей уткой Джорджем.
a) Посмотрите на страницы из дневника Каролины и скажите, что будет сделано в каждый день недели.
1) Food will be bought on Monday.
2) Aunt Polly will be met at the station on Tuesday.
3) A letter to John Baxter will be written on Wednesday.
4) The flat will be cleaned on Thursday.
5) A meal for the family will be cooked on Friday.
6) A birthday present for Mum will be looked for on Saturday.
7) Brother Peter will be taken to the National History Museum on Sunday.
b) Вы видите, как занята будет Каролина на следующей недели. Она не сможет сделать много дел, которые она должна сделать. Придумайте 5 вещей, которые не будут сделаны Каролиной.
1) The books won’t be returned to the library.
2) The flat won’t be cleaned.
3) Granny won’t be visited.
4) A story for the Young Writer’s Competition won’t be written.
5) Some new flowers in her garden won’t be planted.
Сделайте предложения полными. Используйте таблицу.
1) The story must be told to him.
2) The cat should be fed immediately.
3) The plants ought to be watered as soon as possible.
4) The gallery can be visited this evening.
5) The address has to be found out until tomorrow
6) The telegram must be sent in a few days.
Напишите то же самое на английском.
a) 1. This news will be discussed after lessons.
2. The windows will be washed at the end of the month.
3. The delegation will be met tomorrow.
4. They will be told about our coming.
5. The film will be watched.
6. The kittens will be given milk.
7. These pictures will be bought for the State Museum.
8. These pupils will be asked at the next lesson.
b) 1. The stadium must be built this year.
2. The work can be done in three days.
3. Animals ought to be protected.
4. These new songs should be sung at the concert.
5. This battle can be won.
6. The plants have to be watered.
7. Thes sick boy has to be visited.
8. Old papers must be burnt.
Вставьте подходящие слова для того, чтобы дополнить текст. Упр. 19 может помочь вам.
1) mammals
2) reptiles
3) insects
4) include
5) species
6) habitat
7) extinct
8) destroy
9) damaged
10) creatures
11) endangered
12) cardboard
Живой мир в опаности
Вы никогда не видели додо. Ваши друзья и учителя никогда не видели додо. Ваши дедушка с бабушкой никогда не видели додо. Последние из этих больших птиц, которые не могли летать, умерли много лет назад. Теперь это вымерший вид. Мы даже говорим “такой же мёртвый, как додо”, что означает не что иное, как “конченный”. Ваши прародители возможно видели странствующего голубя: последний умер в 1914. Много других видов находящихся под угрозой — рыбы, рептилии, насекомые, птицы, млекопитающие — могут исчезнуть до того, как у вас появятся дети. Причиной тому человек, который убивает животных и уничтожает места их обитания.
Но не только животные находятся в опасности. Растения тоже. В мире более девяти миллионов квадратных километров лесов. Это много деревьев, а также много различных видов деревьев, но они быстро исчезают. Каждый день мы используем бумагу и картон, и то и другое сделано из дерева. Мы используем различные виды дерева “для производства мебели” и в других сферах. Каждый год более ста тысяч квадратных километров леса уничтожается для различных целей и множество лесов настолько повреждены, что вряд ли смогут восстановиться. Если мы будем продолжать в том же духе, к тому времени, когда вы станете такими же старыми, как ваши дедушка с бабушкой сейчас, все леса на земле могут быть уничтожены, в том числе тропические леса Южной Америки, Африки и Азии. Огромные леса помогают контролировать мировую погоду и создавать много кислорода в воздухе. Существует много заболеваний, которые мы до сих пор не можем лечить. Есть старые заболевания, такие как “рак”, и новые, такие как “СПИД”. Может быть лекарства, в которых мы нуждаемся, будут обнаружены в диких растениях в саваннах, в пустынях или тропических лесах. Если мы уничтожим эти места, мы никогда не найдём лекарства.
Итак, вы понимаете, что не только дети нуждаются в здоровом пространстве, чтобы жить и расти. Если мы хотим, чтобы наши жизни были здоровыми и интересными, то множество других творений и растений тоже нуждаются в пространстве для роста.
Дополните диалоги используя страдательные структуры.
а)
— Have you posted the letters? — Not yet. They will be posted tomorrow.
— Has Nick washed the plants? — Sorry, he can’t do it. The plants will be washed as soon as he will get free.
— I can’t finish this work. — Don’t worry. It will be finished in a few minutes.
— What do you know about the delegation from France? — They will be met tomorrow evening.
— When will we have new pens for the office? — They will be had the next week.
b)
— Have you finished the letter? — Not yet. I’m sure it can be written later.
— Have they typed the papers? — Not yet. But they must be typed till tomorrow.
— Have you brought any news? — Not yet. I think it should be known as soon as possible.
— All this people are invited, but I don’t see Mr Brown’s name on the list. — Yes, he has to be sent abroad for a few days.
How often do rabbits get their food? — They ought to be fed three times a day.
Используйте возвратные местоимения для того, чтобы выразить то же самое на английском.
1. Yesterday my younger brother cut himself with a knife.
2. Don’t burn yourself. Don’t hurt yourself. Don’t cut yourself.
3. She was going to the party and she looked attentively at herself in the mirror at home.
4. She never talks to herself.
5. I don’t have time. Wash the dishes yourself.
6. I hope you will enjoy yaurself at the concert.
7. I hope you will enjoy yourself, the play.
8. Good buy, take care of yourself and come back soon.
9. I don’t like him because he thinks only about himself.
10. Sorry, I can’t explain this rule to you: I don’t understand it myself.
Выразите то же самое по-другому.
1) This name should be included in the list.
2) This trees shouldn’t be damaged.
3) Animals die out if their habitats are destroyed by people.
4) The dog was cured by the vet with great difficulty.
5) Animals must not be endangered.
6) A lot of cities and villages were destroyed by fascists during the war.
Открыть всю книгу