Биболетова, 2 класс, 2011 – Unit 4 – Lesson 55

Открыть всю книгу
Прочитай эти предложения про себя. Найди соответствия в левой и правой колонках. Прочитай их вслух вместе.
Ann is sad. She cannot swim.
His cat is fat. The cat is lazy.
I see a crocodile. The crocodile is strong. Nick’s dog is funny. It can skip and swim.
A fox is bad. The fox likes hens.
Придумай предложения со словами: sad, strong, funny, merry, bad, lazy, brave, nice, angry.
A fox is cunning.
A cat is sad.
A dog is nice.
A crocodile is strong.
A monkey is funny.
A parrot is merry.
A snake is bad.
An elephant is lazy.
A tiger is brave.
A lion is nice.
A wolf is angry.
Расскажи об артистах. Используй слова: sad, strong, nice, lazy, brave, angry.
Alice is nice.
Billy is strong and brave.
Tricky is angry.
Tim is sad.
Tom is lazy.
Узнай, что твой одноклассник думает об этих артистах.
Is Alice nice?
– Yes, she is.
Is Billy strong and brave?
– Yes, he is.
Is Tricky angry?
– Yes, he is.
Is Tim sad?
– Yes, he is.
Is Tom lazy?
– Yes, he is.
Трикки — ужасный хвастунишка. Прочитай его письмо. Скажи, почему он любит крокодилов.
Я люблю крокодилов. Крокодил сильный. Он умеет плавать, бегать и прыгать. Я не ленивый. Я храбрый. Я могу кататься верхом на кроко* диле. Крокодилам это нравится. Мне это тоже нравится.
Tricky likes crocodiles because they are strong. They can swim, run and jump.

Рабочая тетрадь

Помоги детям найти их игрушки. Подпиши картинку.
Bob’s pig.
Nick’s duck and cockerel.
Ann’s fox.
Pam’s rabbit.
Закончи строки, дописав в каждой не менее трех слов.
[ai] nine, crocodile, nice, like, ride, fine, five
[i] his, pig, it, big, is, rabbit, Nick, Tim, tennis, little
[i:] he, she, we, see, queen, green
Напиши, что думает мышонок о животных.
1) I see a cockerel. It is slim and nice.
2) I see a dog. It is strong and big.
3) I see a crocodile. It is long and big.
4) I see a fox. It is nice and cunning.
5) I see a pig. It is nice and funny.
6) I see a rabbit. It is sad and slim.
Открыть всю книгу