Кауфман, 8. Unit 2. Lessons 3, 4

Открыть всю книгу
Match the two parts of the sentences. Use the pictures to help you. Who is who in the pictures? Найдите соответствие между частями предложений. Используйте картинки. Кто изображен на картинках.
1b), 2е), 3с), 4а), 5f), 6d)
In groups. What other reasons do people have to visit America, China, Moscow, Holland and England? Write down the most interesting answers. Поработайте в группах. По каким еще причинам люди посещают Америку, Китай, Москву, Голландию, Англию? Запишите наиболее интересные ответы.
For example:
People go to China to eat Chinese food.
People go to America to see the Niagara Falls.
People go to England to speak English.
People go Moscow to visit its theatres and museums.
People go to Holland to visit Amsterdam.
Misha is interested in politics and wants to know more about the British Parliament. He has found some interesting information. Read the text and write out all the sentences with the verb to make. What do they mean? Миша интересуется политикой и хочет знать больше об английском парламенте. Он нашел интересную информацию. Прочитайте текст и выпишите предложения с глаголом to take. Что они означают?
We should make more money. — Мы должны зарабатывать больше денег.
I’ve made a big mistake! — Я совершил большую ошибку.
Don’t make any noise. — He шумите!
Make up your mind and sign this! — Примите решение и подпишите это.
In 1215 the barons made the King sign the Magna Carta. — В 1215 году бароны заставили короля подписать Великую хартию вольностей.
Since then all the English kings have had to ask the barons before they made any important decisions. — С тех пор все английские короли должны были советоваться с баронами, прежде чем принять важные решения.
Choose the correct translation. Выберите правильный перевод.
с) Великая хартия вольностей
Which people or objects are these sentences about? Use the information form the text “The beginning of the British Parliament”. О каких людях или предметах идет речь в этих предложениях? Используйте информацию из текста “The beginning of the British Parliament”.
They were high but he decided to raise them. — They = the taxes, them = the taxes
They didn’t like it and started a revolt. — They = the barons, it = that the king had raised the taxes
He decided to hide in his castle but they found him. — He = the King, they = the barons
He had to sign it because they made him do it. — It = The Magna Carta, they = the barons, it = to sign the Magna Carta
Match the expressions with their translations. Найдите соответствие между выражениями и их переводом.
1b), 2с), 3а), 4е), 5h), 6b), 7d), 8f), 9g), 10i)
Обратите внимание! После глагола to take в значении заставлять глагол, который следует за ним, употребляется без частицы to.
Example: She made her son do his homework in the everting. — Она заставила сына сделать домашнюю работу вечером.
What are the people in the pictures doing? Что делают люди на картинках?
The boy is making a lot of noise.
The girl is making some salad.
The boys are making friends.
The woman is making a report.
Match the sentences with the replies. Найдите соответствие между вопросами и ответами.
1с), 2f), 3b), 4d), 5a), 6e)
Открыть всю книгу