Ваулина, 6. Модуль 4. Учебник. Раздел 4c

Открыть всю книгу
Работайте в парах. Какой день идеален для вас? Подумайте и дополните «паучью сеть».
morning — have a big breakfast, go shopping
afternoon — play tennis, meet friends
evening — stay up late, watch DVD
а) Посмотрите на заголовок. Какой у Энн любимый день? Почему? Прочитайте и прослушайте, чтобы определить.
Ann’s favourite day is Saturday, probably because she has Scout Club meetings/goes camping on Saturdays.
b) Теперь ответьте на следующие вопросы.
1. Saturday.
2. She has breakfast. She puts on her uniform and sets off with her friend for the Scouts Club. She goes camping with the Scouts Club.
3. She plays football or goes climbing.
4. She cooks dinner with the rest of the group. She goes to her tent. She tells/listens to stories. She goes to sleep.
а) Подчеркните слова в тексте, которые показывают порядок происходящего.
then, later, after that, when, before.
b) Свяжите предложения. Используйте: and, then, after, that, when, before.
1. On Saturdays I meet my friends for coffee. After that we go to the cinema.
2. She has breakfast, then she leaves for school.
3. On Sundays we have a family dinner before we watch a movie.
4. I get up when the alarm clock rings.
5. She has a bath, then she gets dressed.
В парах обсудите ваш идеальный день. Используйте вопросы из упр. 2b.
A: Which is a perfect day for you?
В: Sunday.
A: What do you do in the morning?
В: I meet my friends for coffee. After that we go to the cinema.
Портфолио: напишите короткую статью для школьного журнала о вашем лучшем дне в неделе. Напишите, почему он вам нравится и что вы делаете утром, в обед, вечером.
Sunday is a perfect day for me. In the morning, I get up around 10:00 and I have breakfast. Then, I take my dog, Flash, for a walk. In the afternoon, I play computer games for an hour. In the evening, my parents and I always visit my grandparents. I love Sundays.
Открыть всю книгу