Ваулина, 7. Учебник. Модуль 5. Раздел 5c

Открыть всю книгу
Прочитай название статьи. Как ты думаешь, о чём она? Прочитай, послушай и проверь.
The article is about what schools will be like in the future.
а) Прочитай статью и составь список за и против компьютеров.
For computers:
Рабочая тетрадь. Модуль . Writing assignments, keeping notes during lectures, looking up information online.
Against computers:
Computers will never replace teachers, can’t act as role models, can’t help with difficult tasks.
b) Посмотри на слова, выделенные курсивом. Какие из них используются для того, чтобы: добавить что-то, показать контраст, сделать заключение? Как они переводятся на русский язык?
Add points: What’s more (к тому же), Moreover (более того, кроме того).
Show contrast: However (тем не менее). Conclude: То sum up (в итоге).
а) Подбери к абзацам статьи подходящие названия.
1. Introduction (presentation of topic).
2. Viewpoints & examples.
3. Opposing viewpoints & examples.
4. Conclusion (summary of topic).
Подчеркни предложения, в которых сформулирована главная тема текста. Замени их на другие, так же передающие основную мысль текста.
Нужно подчеркнуть предложения:
It is true that technology plays a big part in learning today.
However, computers will never be able to replace teachers.
Похожие предложения:
Computers are very important for education.
However, computers will never be able to do everything a teacher can do.
b) Какое пояснительно предложение автор даёт к каждому основному?
Topic sentence: It is true that technology plays a big part in learning today.
Supporting sentences: In many parts of the world, students use personal computers to write their school assignments or keep notes of lectures. What’s more, students go online to look up useful information or do an online course.
Topic sentence: However, computers will never be able to replace teachers.
Supporting sentences: Teachers motivate their students, help them out with difficult tasks, answer their questions and give clear explanations. Moreover, teachers show young children how to behave and act as role models for them.
Открыть всю книгу